fredag 27 februari 2015

När man ska göra sig helgfin

Snart dags för fredagsmys med mina finaste men först tänkt jag kika in här.
Här har vi haft en ledig fredag jag och tjejerna. Vi började dagen med lite frukost, pyssel, lek o vicka på höfterna i församlingshemmet. Mysig start på dagen. En härlig promenad fick vi också och det känns verkligen som våren är på g, hur underbart är inte det. Sen har vi städat, bakat och fixat inför helgens besök och jag har gjort en alldeles ljuvlig päronpaj som ni självklart ska få recept på.

Fredagsmys på g och jag och de stora tjejerna ska roa oss med att måla lite fina naglar. På jobbet är nagellack och smycken förbjudet så då är det lite extra kul och piffa till sig lite.







Nu till det stora problemet bara, vilken färg ska det bli?


 Bästa lilla spakitet för torra händer, blir alldeles silkeslen och babymjuka


Nu sprakar brasan och de är några som är popcorn sugna så det är nog bäst att fixa fram lite gott och bänka sig i soffan. Let´s dance börjar ju idag med vänner, ska ni kika?
De kommer vi absolut att göra här.

Fin kväll till er vänner!
kram

1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Härligt med ledig fredag och mysigt att måla naglar med tjejerna. Visst såg jag Let´s Dance, tycker det är kul. Kram Suss

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...