onsdag 5 mars 2014

När man hittar en skatt...

...ja så kändes det faktiskt när vi hittade ytterligare ett gediget gammalt trägolv i här i huset, nämligen i matrummet. Vi har väl hela tiden misstänkt att det skulle finnas ett trägolv under laminat och parkettgolv och det var ju ren och skär lycka när det verkligen var så. Sen att skicket på golvet var väldigt bra var ju en ren lättnad, man vet ju aldrig vad som väntar när man börjar riva i gamla hus. 

Vi målade först med Jotuns kvist och spärrgrund och sen 4 lager med Alcros golvfärg för betong. Jag ville ha ett blankt golv så därför fick jag välja den för betong istället för den som är anpassad för trä som bara är halvblank.

 Så här såg det ut innan


Ser ni betongen under stolen, troligtvis har det stått en kakelugn här en gång i tiden. 
Så synd att den inte finns kvar. Kudde från Linum blir en härlig färgklick.
Det har blivit ett sånt härligt ljus här inne nu. Tidigare upplevde vi rummet otroligt mörkt och de var aldrig ljust där inne, inte ens på den finaste sommardagen man kan tänka sig kändes rummet speciellt ljust.
Nya vasen Flora från Mio, lite småkär i den måste jag medge och dom finna bordsunderläggen från Spode som jag fick i födelsedagspresent av fina bror och svägerska.

Jag är så nöjd med känslan i rummet och äntligen känns det som det finns en röd tråd på nedervåningen.

Ses snart igen!!
Kram på er

4 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon rara du !

Så fint det blev.
Vilken skillnad och så fint ihop med dom andra ljusa golven.
Härligt att se hur det blir !
Hoppas att allt är väl med er !
Vad ska ni hitta på idag ? :)

Så fina underlägg. Såg dom på insta och tänkte precis fråga vart dom kommer i från.
Du har Johanna mycket god smak !

Sköt om er ! Trevlig helg också !

Kram.kram

ps. om ni vill så kan vi kika förbi :)

Sofi sa...

Hej vännen!

Å så fint det blev!
Vilken vacker skatt:)

Snart ses vi!

Stor kram

baraetthem sa...

Men åh så fint det blev!! Och vilken lyx att det låg där under de andra golven:) Superfint som allt annat hemma hos dig:) Ja, det känns så lyxigt med en wic men jag vill gärna ha tre barn och då måste den ryka. Men det känns som jag kan offra den om det blir så;)

Må gott och ha en fin fredag!!
kram fredrika

Laura sa...

Jag förstår lyckan! Underbar golv! Så fina foton på allt... hit kommer jag återkomma :)

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...