tisdag 11 mars 2014

Årets första penséer

God kväll vänner!
Idag kunde jag inte hålla mig längre, årets första penséer planterades. 
Har sett dom ett bra tag i affären nu men har lyckats hålla fingrarna i styr för de har ju kanske varit liite för tidigt i mitten av februari men nu kunde jag som sagt inte hålla mig längre.





 I en loppad terrin fick några små söta lila penséer ta plats. 
Om de nu mot förmodan skulle bli kallt och snö igen så ska dom väl klara sig här i orangeriet.

Har ni gjort någon vårplantering än?

Trevlig kväll och kram på er!


4 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så fint med vårblommor! Här har jag inte vågat plantera ännu. Mina utekrukor är inte flyttbara och idag på morgonen var det 4 minusgrader...
Kram Suss

Ekenäsliv sa...

Så fint!!
Har inte gjort någon än, men känner att det definitivt är dax snart:)
Har lite annat att tänka på bara då vi renoverar vardagsrummet just nu:)
Ha de fint!
Kram Anna

Sofi sa...

Hej vännen!

Så vårfint med penséer!
Har inte planterat något utomhus än men tänkte stanna till på blomsterlandet på torsdag när jag slutar tidigt:) Är så sugen på att göra fint på trappan ute.

Ha en bra kväll!

Kram på dig

Dagdrömmar och verklighet sa...

Jo då, jag har också chansat och satt ut lite vårblommor, inte så mycket så skulle de stryka med så är det inte hela världen.

Har en vän som haft sitt olivträd ute hela vintern och som klarat sig, det är väldigt grönt och fint! dock har det stått snöfritt i södersida, men ändå..

Trevlig helg!
Kram malin

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...