tisdag 7 februari 2012

Nymålat

Kommer ni ihåg att jag bad om råd för ett tag sen, skulle jag måla skänken eller inte. Det blev lite varierande åsikter om det, och själv har jag haft väldigt svårt att bestämma mig hur jag ska göra. 
Men förra veckan när mannen jobbade kväll (han va väl inte lika säker på att den skulle målas ;) ) så fick jag ett ryck och började måla den vit. Oh vad nöjd jag blev med resultatet, skänken kom fram mkt mer tycker jag och även sakerna som hamnade på, riktigt nöjd blev jag.
Funderar på att byta ut knopparna...
Vad tycker ni? Så här såg den ut innan.

Här har små tjejerna blivit förkylda, så nu gäller det att inte bli smittad för på torsdag ska vi på något som jag har sett fram emot LÄNGE....

Önskar er en fin februaridag!

16 kommentarer:

LissasVita sa...

Den blev väldigt fin..jag har med gått loss med penseln på det mesta här hemma...vitt...bara älskar det!Knopparna tyckar jag passar jättebra! Kramen Lisbeth

Tina sa...

Jättefint, nu har jag ju börjat träna upp mitt färgseende så tröttnar du på vitt, ta en grå eller annan kontrastfärg!

kramen

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Johanna !

Jätte fint ! Det blev annat ljus och harmoni i rummet.
Och Tina har ju rätt i;)
Om man ångrar så kan man ju ta fram penseln igen ...
Vad tyckte din andra hälft ?
Allt kommer så mycket mer fram från det vita.

Hoppas att vi får det till att ses snart ! ;)

Ha en fin tisdag och vecka !

Kramar Sirpa

Gamla skolan-Jennie sa...

Hej vännen!

Du gjorde helt rätt tycker jag! Det blev jättefint! Antar att det är dags att skratta lite på torsdag! Avis! Själv har jag nu också fått en släng av magsjuka, så jag är hemma idag.

Kramar!

Emilias Ljuva Ting sa...

Tycker att det blev jätte mycket bättre :) Jätte snyggt!!

Marie sa...

Jag tycker du gjorde helt rätt, den blev jättefin!

Kram Marie

Emilias sa...

Hej!
Det blev ju superfint ju! :) och jag som tyckte du skulle ha kvar den som den var. Men du gjorde helt rätt i att måla den tycker jag :)

Hoppas hoppas ni håller er friska. Avis på er ang torsdag ;) du får tala om hur den var sen!

Kram till er!!

Levindas Värld sa...

Den blev verkligen kanonfin! Jag håller med om att det är väldigt svårt att avgöra om man ska måla en trämöbel som är så pass fin som din var innan, eller om man ska låta den vara just träfärgad. Men det kan ju egentligen aldrig gå fel med vitt :-) Jag tycker också som du att just detaljer på en vitmålad möbel kommer fram så fint och så syns även prylarna man ställer på möbeln mycker mer.

Urtjusigt blev det!

Anna sa...

Helt rätt beslut, hela möbeln kom fram mer som vit!! Jättevacker möbel verkligen!!

Kram

Jenny sa...

Hej Johanna!
Vad snygggt det blev med vitt!

Hoppas du klarar dig från förkylningen..

Kraam Jenny

Vintage House sa...

Blev jättefin:)
tusen tack för dina söta ord det värmer gott....
kram
sandra

Bromans Bravader sa...

Jättefin! Bättre än innan! Passar så fint i rummet!
Kram Jannike

Anonym sa...

Hej!!! Så kul vi hade igår! Vilken show !! Jag tycker den blev mycket finare så nu hoppas vi bara mannen blev nöjd också!:) kram

Emilias sa...

Hej!
Vitt och fräscht verkar ha varit toppen!! Hur känns det i skrattmuskelrna idag? :)

Det blev ingen ommöblering. Eller, jag möblerade om men fick möblera tillbaka igen. Vi ställde skänken mot väggen mot sovrummet istället, den passade sååå bra där. Perfekt till den vita väggen. Så ställde jag matbordet under hålet, rätt ut i rummet. Men nej, där stod det inte särskilt bra... Så tråkigt för jag ville verkligen ha kvar skänken där på sovrumsväggen... TUSAN! Har klurat och klurat men kommer inte på något annat sätt att ställa bordet på...

Fredag och snart helg, så skönt! Vad ska ni hitta på? Vi ska ha en lugn helg, blir en sväng till Tibro imorgon :) Vi får kika på någon dag då vi kan ses!!!

Stor kram! Hälsa tjejorna och Peter!

Mycket annat & lite betong sa...

Jag tycker att du gjorde rätt!
Det blev jättesnyggt! Fina saker uppepå också.

Hoppas att ni var friska igår så ni kom iväg på vad det nu var!

Agneta

KNORKAN sa...

Det blev jättefint! Kram

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...