söndag 19 april 2015

Trädgårdsöndag

En heldag ute i trädgården blev det idag. På förmiddagen lyste solen med sin frånvaro men sen till slut efter lunch kom den fram och så skönt det blev, ja om man hittade en plats i lä det vill säga för blåst det har det minsann gjort. 

Igår köpte jag en hel kartong med penséer som skulle planteras. Hade nog inte riktigt reflekterat över hur många det var i den där kartongen för jag tyckte jag plantera och plantera, hämtade kruka efter kruka och det tog aldrig slut, men fint blev det.




God kväll vänner!
Har ni haft en bra helg? 
Här har vi bara haft det bra. Igår var det kalas för min bror som fyller 30 år imorgon och tjejerna var på kördag innan dess, sång och lek för ett hela slanten.
Idag har vi alltså tillbringat dagen ute och i vårt orangeri. Det är inte klokt vad glad jag är att vi fick bli dom lyckliga ägarna till denna lilla oas. Ett riktigt energi och ljusterapi rum.
Lite småfrusna blev vi allt efter att ha varit ute i blåsten, så ikväll tändes brasan och det sprakar så mysigt i bakgrunden nu. Lite soffhäng får det bli nu innan det är dags att sova och ladda inför vardagen igen.

Kram på er

3 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så fint ert orangeri är. Här har jag tyvärr inte hunnit med att vara ute... Kram Suss

Ekenäsliv sa...

Ja, et är verkligen som en dröm ert orangeri!!
Vi tänkte bygga ett av våra gamla fönster en vacker dag... Finns massa bra idéer om hur man kan göra det.. He he planer ska man ju alltid ha, eller hur;-)
Nu fixar vi en köksträdgård och sen ska vi bygga ut vår entré i år med. Väntar på klartecken på bygglov...
Ha en fin vecka!
Kram Anna

Den där Marie sa...

Jättefint orangeri! Förstår att du är nöjd med det :)

Ha en bra dag!
/ Jonna

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...