onsdag 22 april 2015

Dinnersafari och cykeltankar

Om några veckor är vi bjudna på Dinnersafari, eller cykelfest som är ett annat ord för det. Idén med det hela är att man cyklar hem till främmande människor och äter middag. Du blir tilldelad att antingen laga förrätt, varmrätt eller efterrätt och varje rätt äter man på ett nytt ställe så man träffar nya människor hela tiden. Så rolig idé som jag ser fram emot jätte mycket. Grejen med det hela är ju som sagt att man cyklar runt och då är det ju väldigt bra med en cykel vilket jag just nu saknar. 

För några år sedan blev jag av med min cykel och det har väl inte riktigt blivit av att jag har skaffat en ny men nu ska jag alltså ta tag i det. Har verkligen saknat att ha en cykel, så nu ser jag fram emot att vi även ska kunna göra små cykelutflykter tillsamman hela familjen i vår och sommar. Eftersom vi bor i en liten sommarstad så är det verkligen det perfekta sättet att ta sig fram på.

Till vår dotters femårsdag beställde vi en cykel online på Bikester.se och vi blev otroligt nöjda med den för att inte tala om vår dotter som blev överlycklig. Snabbt och smidigt levererades den hem till dörren. Så nu tänkte jag också beställa en cykel på nätet. Här hittade jag flera fina cyklar och min favorit är den här, helt underbar färg tycker jag.



Nu hoppas jag på lite fint väder med när vi ska iväg på cykelfest så man kan ta på sig någon härlig vårklänning.



Vilka underbara dagar vi har haft nu, njuter för full. Tänk så mkt solen och ljuset gör för humöret och själen. Så ikväll passade vi på att grilla, dom pratar ju om att sämre väder är på gång så det gäller att ta vara på dagarna nu. 

 Nu ska jag ta kvällen här!

Kram på er!

2 kommentarer:

Den där Marie sa...

Kul idé med Dinnersafari! :)
Jag känner några som brukar vara med på sånt.

Lycka till med cykelköpet!

Kram Jonna

Marica sa...

Det är jättekul - vi ses under kvällen då :) Man vet ju aldrig när eller vart - spännande!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...