lördag 30 augusti 2014

När man har ätit amerikanska pannkakor till frukost

För längesen gjorde jag amerikanska pannkakor till frukost och skulle överraska familjen med men succén uteblev, det va ingen höjdare tyckte någon inklusive mig själv. Det gör vi inte mer tänkte jag, men så för ett par veckor sedan tänkte jag att jag måste nog ge dom en chans till . Oh my så gott det va, antingen måste jag ha haft fel recept eller så grädda jag dom alldeles för länge den första gången. 
Glad är jag att jag testade igen och nu, nu blev det en riktigt hit.




 Amerikanska pannkakor

2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
172 tsk salt
1 msk socker
2 1/2 dl mjölk
2 msk smält smör + till stekning 
1 ägg

Blanda ihop de torra ingredienserna till smeten. Vispa sedan i mjölk, smör och ägget.
Stek pannkakorna i smör. När du ser bubblor på översidan är det dags att vända.
Vi åt dom med nyplockade blåbär och vispad grädde, mumma.

 
 Godmorgon vänner!
 Helgen är här och de känns så otroligt skönt och är såå välkommet. Vi har inga direkta planer utan ska bara ta det som det kommer, hoppas på lite fint väder så man kan vara ute och pyssla lite i trädgården.Tjejerna ska på lite kalas nu på fm så de är bäst att jag springer och hjälper till med frisyrerna.

Fin lördag till er vänner!
Kram

Inga kommentarer:

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...