lördag 16 november 2013

Julpyssel, söta små snöglober

I veckan visade jag mina snöglober på instagram som jag och tjejerna pysslade ihop förra året och fick en del förfrågningar hur man gör dom så nu tänkte jag att ni ska få min beskrivning här.






Snöglob
Du behöver:
Glasburk
Plastdjur
Vattenfast sättlim
Dekorsnö, glitter eller glitterpaljetter
Vit matt sprayfärg
Glycerin från Apoteket
Destillerat vatten

Gör så här:
1. Ta fram ett par glasburkar med lock
2.Köp plastdjur i leksaksaffären.
3. Spraya locken med vit matt sprayfärg
4. Limma fast djuren med vattenfast lim stående på locken
5. Fyll på med destillerat vatten i glasburken och ca 1 tsk glycerin.
6. Häll i dekorsnö, glitter eller glitterpaljetter
7.Limma sättlim runt överkanten på glasburken och sätt på locket. 
8. Vänd på burken och skaka om. Klart!
Källa: Lantliv jul och pyssel 2012

Nu ska jag fortsätta se på Så mycket bättre, de är ju så bra!
Trevlig lördag kväll till er!
Kram kram

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh de är verkligen superfina!

Ha en underbar söndag!

Kram
Lotta

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...