tisdag 7 maj 2013

Spaljé av armeringsjärn till New dawn rosorna

Wow vilken ljuvlig dag och kväll de har varit och nästintill vindstilla också, för den där blåsten är man ju rätt bra trött på nu. Nu är de trädgårdsfix som står på agendan för hela slanten. De går framåt med bygget av orangeriet grunden är uppmurad, 220 plantor häck ska planteras på torsdag, håller tummar och tår att vädret är med oss då. 



 
Lilla uteplatsen vid pallkragarna fixade vi med häromdan, spaljé till våra New Dawn rosor byggdes ihop av armeringsjärn och träribbor som jag målade med svart slamfärg, pallkragarna fick också lite färg på sig. Så himla snygg färg, kolsvart och matt. Nu hoppas jag bara att rosrna tar sig som vi planterade förra sommaren. Nu är det lite gårdsgrus som ska fixas runt pallkragarna, kantsten ska på plats, lite mer blommor och andra små saker som gör de lite trevligt ska fixas så är det klart sen.

Härlig Onsdag önskar jag er!!
KRAAM

6 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig Johanna ! :)

Tack för senast ! :)
Mysigt att ses ! :)
Nu får vi inte det går så länge i mellan...

Så fk hon var Lilla-Vera ! Jag går fotvarandre och tänker på henne....jag smälte helt ! :)
Alla era tjejer är så söta !
Men doften av babys är så god !!!

Gick brödet att äta ? :0
Hoppas det ;)

Kul att få träffa Anette med ! :)
Tänk så härligt det ändå är att blogga när tiden finns .Sä många goa männsikot det finns.

Så kul med ert Orangerie ! Kommer bli kanon....:)
Jag drömmer också om en men vi har ju lite annat att pyssla ;)

Så fint med det svarta ! Ni har så många fina ider ich God Smak!
Badrummet var så Lyckad också ! Riktigt fint !
Tänk vilken förändring ! :)

Kan du kanske skicka ett sms om nummer till honom som hjälpte er med stockarna ?
Jag ska ringa honom.tänkte att det är snart dags.
Vi fick upp taket helt i kölet på matplats sidan och och på det andra sidan saknar vi c hälften av taket....

Ha nu en fin fortsättning på veckan! Jag ska nog börja hasa mig mot sängen.
imorrn blir det jobb igen....

Hälsa och må så Gott ! Kram från mig

Ekenäsliv sa...

Ser sååå fint ut!!! Å, jag önskar ibland jag kunde knäppa med fingrarna och fixa vår trädgård.. Dränering och byggställningar har satt sina spår. Men man får helt enkelt tya lite i taget. I år ska jag satsa på att rensa upp och snygga till det som är. Sen får man fundera, har ju redan en himla massa planer;-), över vad man vill göra ovh var man ska börja;-)
Men först, ett garage, det ska bli så skönt!
Mysigt med lillan! Har ni bestämt namn än?
Sköt om dig!
Kram Anna

Tina sa...

Snyggt, har en liknande spaljé men inte svartmålad. Nu åker väl penseln fram så fort det slutat regna...

kram o trevlig helg

Sofi sa...

Hej fina du!

Så kul med trädgårdsfix!
Er trädgård är väl större nu med va? Då har ni lite yta att jobba med:)
Jag ska följa era projekt med nöje!:)

Kram på dig

baraetthem sa...

Men åh vilka roliga projekt!! Efter vår altan är det pallkragar som står på agenda här! Blev snyggt med svart, ska jag lägga på minnet;) Hoppas vädret var med er idag så det gick att plantera de 220 plantor häck:)

Kram kram fredrika

CONCEPT by JESSICA sa...

Så himla fint ni har gjort. Sa precis till mannen idag att jag ville ha armeringsjärn vid våra drivbänkar. Så eran hörna var perfekt inspiration.
Ha en fin helg, kram

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...