söndag 15 april 2012

Vackra olivträd!

Måste först tacka för alla era otroligt fina kommentarer om golvet, jag blir så otroligt smickrad!!

I fredags var det våryra på blomsterlandet och olivträden såldes för halva priset, endast 149 kr, två ståtliga träd fick jag med mig hem. Tycker dom är såå otroligt vackra. 


Förra årets träd har klarat vintern rätt bra måste jag säga.
Det finns ju otroligt många tips på hur man ska övervintra olivträd. Så här kommer ett till.
Det har i stort sett stått under hela vintern i ett dragigt hörn i köket, bor man i gamla hus så finns det gott om dragiga ställen, mitt mellan två fönster så den har fått mkt ljus, sen har jag haft en lite ljusslinga i den från december till februari. Vattnat rejält två gånger i månaden ungefär.

Här har vi haft en underbar helg med besök av goa vänner, solen har strålat och vi har bara njutit. Tyvärr slutar inte vår helg lika roligt men mer om det i morgon.

Ha nu en skön söndag!
Ikväll ska jag kika in till er!

KRAM!!

8 kommentarer:

Anna sa...

Va fina de är när de är sådär nya :) Mitt har också fått övervintra svalt och ljust och faktiskt överlevt!!

Kram

Anonym sa...

Å det är ju så vackert med olivträd. Ska prova att köpa ett, men det dröjer väl innan dom kan stå ute.
Ha det gott denna söndagskväll
AC

LissasVita sa...

Jag har ju aldrig haft ett sådant ,vet knappt om jag vågar ge mig på det....men de är väldigt vackra!! Kramen Lisbeth

Lena sa...

Vilka fynd, de där olivträden.
Kanske skulle jag försöka få tag på ett?

Kramar

Gamla skolan-Jennie sa...

Åh det var fina fynd det!!! Mitt har på något konstigt sätt också överlevt vintern..har dock inga tips utan det bara blev så ;)

Tänker på er, vet precis hur det känns.

Kramar!

Anonym sa...

Hej du! Såg också...:(
Jag vill också ha ett olivträd !!n Fast jag tror inte att jag klarar dem...!:)
Kram

Tina sa...

Tack för svaret, jag har redan börjat fundera på golven..
Olivträd klarar jag men inte mycket annat. Jag gör så här: kallt om natten och mycket vatten!
Mitt nya rim dessutom..

kram

Annika sa...

Fick tipset av min fina vän Ann-Sofie att kolla in din blogg, å vilket underbart hem du har, precis min dröm ... nu har du en följare till ... :)

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...