torsdag 11 augusti 2011

Välkommen in...

... i vårat lusthus. Nu äntligen har vi målat färdigt vårt lilla lusthus ( ja nästan i alla fall, det är några fönster som ska målas en sista gång på utsidan ), men det hindrar ju inte att man inte kan börja inreda :).


Det blev helvitt på både insida och utsida förutom golvet som blev ljusgrått. Ville egentligen ha det vitt med från början men P tyckte det skulle va snyggt och bryta av med något och så här i efterhand måste jag ju medge att blev riktigt bra. Nya växter ska planteras runt om, just nu härjar ogräset hej vilt där.


Korgstolar och plädar kommer från Ikea, slagbordet är ett loppisfynd som jag blev såå glad över när jag hittade det tidigare i sommras.


Gammalt möter nytt, blandningen ger en härlig känsla tycker jag.

Här kommer jag att spendera många kvällar framöver, krypa upp under en filt, tända lite ljus och läsa en bok, åh va jag ska mysa här :)!!

8 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Hihi klart man kan börja inreda innan, förstår att du är ivrig- så himla fint lusthus- lyckost dig! Kram Johanna

Unknown sa...

Härligt ställe, så himla bra att ha när det regnar (som det så ofta gör..)

Gillade fotöljerna blink**

Kram Anna

Anna sa...

Så fint... Håller fullständigt med dig att det blir en härlig känsla när gammalt möter nytt!!

Åh, va du ska njuta där :)

Kram/Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Johanna !

Vad fint det blev ! Så smakfullt och lungt !
Och jag håller med P att golvet blev toppen fint med den gråa tonen.
Jag är lite avis skulle också vilja ha ett sånt mysigt lusthus.
Kommer nog bli långa mysiga kvällär för er där.
Hur mår ni annars? Har ni haft en bra sommar ?
När.börjar ni vardagen ?

Jag har jobbat i sommar när A var hemma . Lite trist men vad ska
man göra ? Men jag har kommit igång med jobbandet så nu blir det lite helger.

Vi får försöka ta och ses...men vi kan ju höras. det blir lugnsre i sebtember. tänk så fort sommardn rusade förbi !

Ha det gott och ta hand dom sin familj ;)
Tack för gratulationer ;)

Kram Sirpa

Emilias sa...

Men åh vad fint det har blivit :) Ni är så duktiga!! Tycker också det bröt av väldigt fint med golvet :)

Ja, hoppas verkligen att vi ses snart :) Hur har ni det nästa helg? Kanske kan få in en träff då! Längtar ju lite efter er o småtjejerna :)
Kramkram till er allihopa!

Lena sa...

Så fint där är, Johanna; kan föreställa mej hur det ska kännas för er att sitta där småkyliga kvällar nu i höst!

Fint med stenen utanför entrén.

Ha de gott!

Lena

Gamla skolan-Jennie sa...

Åh så fint det blev!!! Kan tänka mig att komma förbi på ett glas rött någon kväll ;) Det där är verkligen ett ställe att njuta i! Bra jobbat!

Kram

Lottas Fotografi sa...

Åh så fint det blev! Härligt att sitta där och mysa kan jag tänka mig!

Kram Lotta

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...